Hakkımızda

31 Aralık 2015 yılında başladığımız yayın hayatımıza bugün de dün olduğu gibi devam etmeye çalışıyoruz.

4 Şubat 2023 Cumartesi

8. DERS

 Sevgili Farsça severler bu dersimizde Farsça'yı konuşabilmemiz için gerekli olan geçmiş ve geniş zaman fiillerine örnekler vereceğiz. Farsça'yı sadece konuşmaya odaklı çalışan arkadaşlar için latin harfleri ile yazarak kolayca öğrenmenizi sağlayacağım. Bu derste 3 tane fiile bakacağız. Fiillerin tercümesinde hata olduğunu düşünüyorsanız lütfen iletişime geçiniz...

*KH= boğazdan çıkan H = خ

Bekhşiden (bekhş) : Bağışlamak 

Men tora mibekhşem (Ben seni bağışlıyorum)

Men tora bekhşidem (Ben seni bağışladım)

Men tora khahem bekhş (Ben seni bağışlayacağım)

Men tora bekhşem (Ben seni bağışlarım)

Men tora darem bakhşem (Ben seni bağışlamaktayım)

Men tora mibakhşem (Ben seni bağışlıyordum)

Men tora nemibakhşem (Ben seni bağışlamıyorum.)

Bariden (Bar) : Yağmak 

Emruz baran mibared (Bugün yağmur yağıyor)

Dişab berf bared (Dün gece kar yağdı.)

Farda baran khah bar (Yarın yağmur yağacak)

Busiden (bus): Öpmek

Maderet tora bused (Annen seni öptü).

Men tora mibusem. (Ben seni öpüyorum)


Ödev 

Sizde kendi örneklerinizi yazmaya çalışınız. 

Aşağıda verilen fiillerle örnek cümleler kurarak   Facebook grubumuzda paylaşınız.

borden (bor): götürmek

porsiden (pors) : sormak 

periden (per): uçmak 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder